۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۱۱۹۷۹
آیت الله سعیدی:

سیره زندگانی اهل بیت برای مردم تبیین شود|از ارتباط با عراق دست نخواهیم کشید

سیره زندگانی اهل بیت برای مردم تبیین شود|از ارتباط با عراق دست نخواهیم کشید
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه کشور عراق، کشور دوست و همسایه ما است، تأکید کرد: ما تحت هیچ شرایطی از ارتباط با عراق دست نخواهیم کشید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) صبح امروز در سومین اجلاسیه اعتاب مقدسه ایران که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه زیارت اعتاب مقدسه گفت: اعتلای فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) هدف هجرت مردم به مکان های مقدسه است.

وی ادامه داد: اگر امروز برخی مردم از محاسن کلام اهل بیت(ع) متابعت نمی کنند، به علت آن است که مسؤولان امر و متولیان فرهنگی نتوانسته اند به وظایف خود به درستی عمل نکرده و نتوانسته اند زیبایی کلام معصومین(ع) را به جامعه منتقل سازند.

آیت الله سعیدی بر ضرورت تبلیغ دین و شناساندن محاسن کلام اهل بیت(ع) به مردم تأکید و خاطرنشان کرد: یکی از محورهای مهم و اصلی اجلاسیه اعتاب مقدسه این است که بتوانیم تجربیات خود را به همدیگر منتقل کنیم تا برنامه های بهتری برای مردم برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه کشور عراق، کشور دوست و همسایه ما است، عنوان کرد:ما تحت هیچ شرایطی از ارتباط با عراق دست نخواهیم کشید.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: هر کدام از اعتاب مقدسه شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد، به عنوان مثال حرم حضرت معصومه(س) شرایط خاص خود را دارد، اما در زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) با سایر اعتاب مقدسه مشترک است و ما باید بر نقاط مشترک تمرکز کنیم.

وی تأکید کرد: هدف اصلی ما علیرغم ایجاد انس و الفت میان تولیت های اعتاب مقدسه، این است که بتوانیم بهتر فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) را در جامعه نشر و ترویج کنیم.

وی افزود: امروز ضرورت دارد که ما تجربیات خویش را در اختیار همدیگر قرار داده و ظرفیت های تازه ای را در زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) پیش روی همدیگر قرار دهیم./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات